A Digitális Erőmű és a Nemzeti Filmtörténeti Élménypark a március 15-i forradalom és szabadságharc emlékére programsorozattal várta az óvodásokat és az általános iskolás diákokat egyaránt. Kézműves foglalkozások, huszár hagyományőrző bemutatók, iskolai ünnepség, hatalmas nemzeti zászló – és gigafotókészítés, rajz – és digitális grafikai pályázat és annak eredményhirdetése. Ezek a programelemek jelentették a megemlékezést a két intézményben.
A Digitális Erőmű és a Nemzeti Filmtörténeti Élménypark a március 15-i forradalom és szabadságharc emlékére programsorozattal várta az óvodásokat és az általános iskolás diákokat egyaránt. Kézműves foglalkozások, huszár hagyományőrző bemutatók, iskolai ünnepség, hatalmas nemzeti zászló – és gigafotókészítés, rajz – és digitális grafikai pályázat és annak eredményhirdetése. Ezek a programelemek jelentették a megemlékezést a két intézményben.
Az ünnepnapot megelőző héten a Filmtörténeti Élményparkot a város több óvodáiból több, mint 500 gyermek látogatta meg, abból a célból, hogy kézműves foglalkozásokon vegyenek részt, papírzászlókat készítsenek, színezzenek, illetve kis tenyérlenyomatukkal nagy magyar zászlót kreáljanak. Az összes kisgyermek jól érezte magát, szívesen töltötték el idejüket az intézmény fogadóterében és a foglalkozások után a filmes élményteremben jutalomként körbe is nézhettek, mindent ki is próbálhattak.
Március 13-án hétfőn pedig a huszárhagyományoké volt a főszerep a Digitális Erőmű épületében és annak környezetében. A Gömöri Lovas és Népi Hagyományőrző Egyesület közreműködésével az ide látogató gyerekek és fiatalok egy rendhagyó történelemórán vehettek részt az 1848/49-es forradalom és szabadságharc tiszteletére. A tanulók megismerhették a szabadságharc katonáinak, különösképpen a huszárok és a tüzérek, honvédgyalogosok, szabadcsapatok ruházatát, megértették a díszítés funkcióit; megszemlélhették és kézbe vehették a szabadságharc korabeli fegyvereket és egyéb idők harci eszközeit, nem utolsósorban a karikás ostort is kipróbálhatták, melynek hangzását a nagycsarnok akusztikája rendkívül felerősítette. Míg a nagyobbakat a Kossuth-markolatú kardok (amelyek valójában szablyák, mint ahogy megtudhattuk) és a kovás pisztoly nyűgözte le, addig a kicsik izgalommal forgatták és méregették a digitális adatbázisban (mandadb) szereplő 3D-ben szkennelt pisztolyokat, kardokat. A helytörténeti előadásból a diákok megismerhették a szabadságharc és az utána lévő időszak lakóhelyükhöz kötődő vonatkozásait. A hagyományőrző rendezvény az egyesület korhű ágyújának lövésével zárult a Digitális Erőmű épülete előtt.
Március 14-én, kedden pedig a Vasvár úti Általános Iskola diákjai és pedagógusai érkeztek iskolai ünnepséget tartani a Digitális Erőmű nagycsarnokába. A műsorban szereplő diákok felelevenítették a történelmi eseményeket, a márciusi ifjak követeléseit, illetve a szabadságharchoz kapcsolódó történéseket.
A gyerekek megemlékeztek azoknak a hősöknek az emlékéről, akik a kitartásról és az önzetlenségről tettek tanúbizonyságot. A fiatalok dalokkal, versmondással, táncos és egyéb látványos, kreatív elemekkel színesítették a színvonalas műsort.
A formális ünnepség után pedig a két épület között várták egy különleges programra a diákokat a Filmtörténeti Élménypark munkatársai. Az intézményhez érkező több száz diák egyszerre, egy időben, óriás alakzatban formázta meg három színű, piros, fehér, zöld krepp papír segítségével a nemzeti színű lobogónkat, amelyről fotó is készült a Digitális Erőmű tetőteréből.
A nap további részében pedig a két intézmény által szervezett rajz – és digitális grafikai pályázat díjátadója zajlott, és a nyerteseké volt a főszerep. Február végén ugyanis a két intézmény közösen olyan pályázatot hirdetett meg az iskolások körében, amelynek célja az volt, hogy tetszőleges illusztráció készüljön az 1848-as 12 pontot illetően, vagy egy fiktív, március 15-i filmplakátot készítsenek a kreatív alkotók. Több, mint 70 színes, és színvonalas mű érkezett be a pályázatra.
Az ünnep előtti nap délutánján a díjazottak közül igen szép számmal jelentek meg azért, hogy átvegyék nyereményüket színvonalas alkotásukért cserébe. Az intézmény négy kategóriában, három korcsoportban díjazott. Kiosztásra kerültek ajándékcsomagok digitális grafikai pályázat kategóriában, rajzpályázat kategóriában pedig középiskolai, általános iskola felső tagozatos, illetve alsó tagozatos korcsoportokban hirdettek eredményt a szervezők.